Ara Maó vota en contra de la moció sobre els autònoms per l’ús d’un llenguatge partidista

Ara Maó vota en contra de la moció sobre els autònoms per l’ús d’un llenguatge partidista

En una altra de les intervencions del Ple, Ara Maó va explicar el seu vot en contra a una moció relacionada amb el suport als treballadors autònoms. El grup va començar destacant el seu compromís històric amb aquest col·lectiu —més de tres milions de persones a l’Estat i essencial per al teixit econòmic de Maó— i va expressar que comparteix molts dels objectius de la proposta: reducció de burocràcia, millora de la protecció social i aplicació de la directiva europea sobre la franquícia de l’IVA.

Tot i aquesta coincidència en el diagnòstic i en diverses mesures, Ara Maó va assenyalar un punt que considera insuperable: la inclusió del terme “infern fiscal i burocràtic” en el text dispositiu de la moció. Segons el grup, els acords plenaris han de mantenir un to institucional, basat en dades i no en eslògans. Qualificar d’“infern” el sistema fiscal estatal —van recordar— és exagerat i poc rigorós, sobretot si es té en compte que Espanya es troba en la mitjana europea de pressió fiscal i per sota de països com França, Alemanya o Itàlia.

Ara Maó va lamentar que l’ús d’aquest tipus de llenguatge desvirtuï un debat que hauria de ser seriós i basat en comparatives fiables. Per això, tot i compartir la necessitat de millorar les condicions dels autònoms, van rebutjar donar suport a un text “partidista i impropi d’un acord plenari”. El grup va reiterar el seu compromís a seguir treballant per millorar la situació del col·lectiu, però sempre des de la serietat, la precisió i el rigor institucional.

No Comments

Post A Comment