Comunicat sol·licitant la dimissió de Grabiel Le Senne

Des d’Ara Maó condemnem enèrgicament l’actitud que Gabriel Le Senne va tenir ahir al Parlament.

En un cas inèdit, Le Senne, en ple debat sobre la derogació de la Llei de Memòria Democràtica, va fer ús de la violència tancant l’ordinador de la vicepresidenta segona, Mercedes Garrido, i estripant una fotografia d’Aurora Picornell i les “roges del Molinar”, les activistes afusellades per escamots falangistes la nit de reis del 1937 i recuperades l’octubre de 2022 de la fossa de Son Coletes a Manacor. Una actuació del tot reprovable que no ha de tenir cabuda a la nostra societat, i, encara menys, si escau, entre els nostres representants polítics.

Ara Maó ja va presentar una moció el passat mes d’abril instant al govern balear a què donés marxa enrere en la derogació d’aquesta llei, però una vegada més, s’ha vist com Marga Prohens es troba lligada de mans i peus a les exigències de la ultradreta, abocant-nos a un passat en blanc i negre.

La derogació d’aquesta llei és fruit de l’aplicació dels acords programàtics signats entre el PP i VOX, que amenacen de dinamitar els consensos estatutaris i fer-nos retrocedir quaranta anys. Una regressió imposada per l’extrema dreta i executada pel Partit Popular. És indigne que el PP empri les víctimes com a monedes de canvi per a una suposada estabilitat de govern, quan ja han estat víctimes dels antidemòcrates, i ara les tornen a revictimitzar amb aquest atac a la seva dignitat.

Com vam poder veure ahir, el feixisme és ben viu a les institucions i des d’Ara Maó no podem fer altra cosa que demanar la dimissió immediata de Gabriel Le Senne.

Post A Comment