
02 oct. Aprovam una declaració en favor dels drets de les dones i les filletes de l’Afganistan
El darrer Ple de l’Ajuntament de Maó va provar una moció presentada per Ara Maó, PSOE, PP i Ciudadanos relativa a la situació de les dones i filletes a l’Afganistan. El text aprovat és el següent:
Afganistan: declaració conjunta sobre la situació de les dones i les filletes
Aquesta declaració ha estat signada conjuntament per Albània, Argentina, Austràlia, Brasil, Canadà, Xile, Colòmbia, Costa Rica, Equador, El Salvador, la Unió Europea, Hondures, Guatemala, Macedònia del Nord, Nova Zelanda, Noruega, Paraguai, Senegal, Suïssa, Regne Unit i els Estats Units.
Estem profundament preocupats per les dones i filletes afganeses, pels seus drets a l’educació, a la feina i a la llibertat de circulació. Demanem als que ocupen llocs de poder i autoritat a tot l’Afganistan que garanteixin la seva protecció.
Les dones i filletes afganeses, així com tot el poble afganès, mereixen viure amb seguretat, protecció i dignitat. S’ha d’evitar qualsevol forma de discriminació i abús. Nosaltres, la comunitat internacional, estem disposats a ajudar amb assistència humanitària i suport per garantir que les seves veus puguin ser escoltades.
Seguirem atentament la manera en què qualsevol futur govern garanteix els drets i llibertats que han passat a formar part integrant de la vida de les dones i les filletes a l’Afganistan durant els últims vint anys.
La corporació municipal de l’Ajuntament de Maó volem afegir que som conscients que el conflicte afganès té els seus orígens en la guerra per delegació que van iniciar els EEUU i l’URSS als anys vuitanta i que ha continuat gràcies al vistiplau de la comunitat internacional que -fins a 14 països, segons un estudi del centre Delàs- ha contribuït a armar el país i on fins al 85% de les víctimes han estat civils.
Maó, a més de tenir una ciutadania molt solidària i implicada amb els difícils esdeveniments del món, és ciutat d’acollida des que el mes de maig del 2016 es va aprovar per unanimitat de tots els partits de la corporació al Ple municipal.
Per això volem fer constar la nostra preocupació per la difícil situació que està passant la població afganesa i ens oferim a col·laborar en allò que contribueixi a millorar la seva situació, en especial de les dones i les filletes, ja que són doblement perjudicades per l’aplicació retrògrada, manipulada i patriarcal que fan els talibans en referència a la interpretació de la llei islàmica.
Per un Afganistan lliure i en pau.
No Comments