
15 juny Impulsam la col·laboració entre les entitats culturals de Maó
Divendres passat, es va presentar a la sala d’actes de l’Ajuntament de Maó, el concert que impartirà un quintet de cinc músics que formen part de l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears (OSIB), a les instal·lacions de l’Orfeó Maonès, el proper dissabte dia 20 de juny a partir de les 20.30 h, i que es titularà ‘Sonem per tu’.
La presentació va comptar amb la presència de Conxa Juanola, tinenta d’Alcaldia de Cultura i Medi Ambient, Àngela Vallés, gerent de la Fundació Teatre Principal de Maó, i Eulalia Olives, presidenta de l’Orfeó Maonès.
Aquest acte s’emmarca dins l’acord que firmaran, pròximament, l’Ajuntament de Maó, el Teatre Principal i l’Orfeó Maonès, i que estableix una relació de col·laboració en l’organització d’actes culturals, on es garanteixin totes les mesures sanitàries.
Mitjançant aquest conveni d’ajuda mútua entre aquestes entitats, l’Orfeó maonès cedirà, en moments determinats, les seves instal·lacions a la Fundació Teatre Principal de Maó, perquè aquesta entitat hi pugui traslladar la celebració d’actes culturals de format més reduït. De la mateixa manera, el Principal també podria cedir a l’Orfeó les seves instal·lacions.
Concert ‘Sonem per tu’
Respecte al concert ‘Sonem per tu’, Conxa Juanola ha assegurat que “serà la posada de llarg de la cultura després del període de confinament, ja que és la primera activitat que s’organitza des de l’Ajuntament, amb la col·laboració del Principal i de l’Orfeó, i donarà peu a tota la programació de l’estiu”.
El quintet de músics estarà format per Michel Herment (Trompeta), Samuel García (Trompeta), Nigel Carter (Trompa), Vicente Cascales (Trombó Tenor) i Miguel Sáez (Trombó Baix).
Aquest concert simbolitza l’inici de la tornada, progressiva, a la celebració d’actes culturals amb públic, tot i que l’aforament serà més reduït de l’habitual, per tal de garantir les distàncies de seguretat sanitària. De les 300 places de les quals disposa l’Orfeó, només se n’utilitzaran 150.
Les persones hauran d’arribar a les instal·lacions amb 45 minuts d’antelació per evitar aglomeracions, i s’han elaborat uns protocols d’entrada i sortida que garanteixin el compliment de les normes sanitàries. També es demana als assistents que portin mascareta, tot i que l’Orfeó també en tindrà de disponibles.
No Comments