Introduïm esmenes a la moció per revisar l’actual model del descompte de resident

Introduïm esmenes a la moció per revisar l’actual model del descompte de resident

La veritat que ens sorprèn l’alarmisme del Parit Popular sobre aquest tema. De ver creuen que aquestes companyies hagin de tancar perquè existeixi un deute de 810 milions d’euros?
A l’any 2024 Ryanair, Vueling i Aireuropa van tenir conjuntament uns beneficis de més 7500 milions d’euros, així que sembla que es preocupen més de defensar els interessos d’empreses multimilionàries que dels propis residents.

Si de veritat es preocupessin pels menorquins, el que haurien de criticar és l’actual sistema del 75% de descompte de resident, perquè és un sistema pervers, ja que tot i que es tracta d’un sistema inicialment pensat per afavorir els residents, al final s’acaba convertint en una subvenció encoberta a les companyies aèries que provoca un increment desmesurat de preus. Per tant, les companyies aèries s’han convertit en les principals beneficiàries d’aquest sistema, ja que l’increment de tarifes absorbeix aquest descompte i els residents ens hem convertit en els ximples útils, que acabam pagant el mateix o més que quan el descompte era del 50%. I, mentrestant, les companyies no paren d’enriquir-se més i més a la nostra costa.

És a dir, quan viatjam, les companyies fan un gran negoci perquè poden posar el preu que els dona la gana, excepte en els vols interilles, perquè són rutes sotmeses a una obligació de servei públic i els preus estan topats.

Ara bé, és evident que per molt pervers que sigui el sistema, aquest sistema inclou un pagament a les companyies, i evidentment aquests pagaments s’han de fer i s’han de fer com a tots els proveïdors de l’administració, que han de cobrar en temps i forma.

En resum, el PP ens està proposant de fer de ximples útils dues vegades: no només quan viatjam, que engreixam les arques de les companyies, sinó que ara, a més, hem de defensar aquestes empreses, quan la causa que aquest deute sigui tan gran és que les mateixes companyies no han parat d’incrementar els preus dels bitllets. És a dir, les companyies són víctimes de la seva pròpia cobdícia i vostès han vingut avui aquí a defensar-la.

Ara Maó només donarà suport a la seva moció si introdueixen les següents esmenes en el punts d’acord, que són:

– L’Ajuntament de Maó insta el Govern d’Espanya a revisar el model actual de descompte de resident, als efectes d’assegurar la connectivitat aèria al menor cost pels
illencs.

– L’Ajuntament de Maó insta el Govern d’Espanya a assegurar que existeix una competició real entre les empreses que operen les connexions aèries entre Menorca i la península, tot vigilant i actuant davant qualsevol possible concertació de preus.

Dos punts que sí tenen per objectiu revertir la problemàtica actual i que posa en el centre als menorquins i menorquines perquè puguin viatjar amb avió a preus raonables.

No Comments

Post A Comment