
05 des. Les persones i la reactivació econòmica: els 2 eixos dels pressupostos
Ara Maó destaca la vocació de servei a les persones dels pressupostos de l’Ajuntament i com a motor econòmic, elements que incideixen en el nostre model de ciutat
Els pressupostos presentats avui a l’Ajuntament segueixen la línia que han anat marcant els anteriors. Açò indica que la constància i el rumb endreçat continuen sent una línia marcada que no s’ha d’aturar. I aquesta és la valoració positiva que en feim. Les infraestructures educatives, assistencials i d’habitatge, així com les de millora de la gestió i qualitat de l’aigua són una mostra ben clara d’aquesta voluntat.
La notícia coneguda aquesta setmana, que assenyala Maó com una de les ciutats que més despesa destina als serveis a les persones, marca la direcció encetada en els darrers anys i no és gens casual: la prioritat és marcada des del primer moment. L’augment de beques, les partides extraordinàries d’atenció social, la major inversió en centres educatius i manteniment i en d’altres centres assistencials són motor de canvi que és, ara també, reconegut fora. Els indicadors no enganen.
Així, els pressupostos segueixen, encara que suaument, una augment en expansió. I tot des de la contenció d’una acurada gestió encaminada a la disminució del deute públic, situat per davall del 25%, molt enfora del 110% legal. Recordem que la coneguda Llei d’estabilitat pressupostària (Llei Montoro) obliga a aquesta manera de controlar els recursos, que a la vegada és un fre a la capacitat d’un municipi per fer les seves pròpies polítiques. Mentre l’Estat obliga a no gastar, és l’administració que més s’endeuta. És un flac favor a les administracions locals, les més properes al ciutadà i que més serveis ofereixen. Tot i així, la bona gestió ha provocat que aquest 2017 s’hagin pogut executar importants inversions financerament sostenibles per aplicació del superàvit de 2016, en matèria de gestió de recursos (aigua, energia, sanejament), educació, serveis socials, cultura… Així també esperam que pugui passar dins el 2018 respecte al 2017.
Reivindicam les paraules que expressàvem en el nostre programa polític: «Creiem més en la gestió eficient i eficaç dels recursos econòmics existents, en una fiscalitat justa, en el fet de respectar les recomanacions professionals dels serveis tècnics i els estudis específics pertinents i en la transparència en la informació al ciutadà i els comptes públics».
I reivindicam, també, la feina aconseguida amb les altres administracions davant importants inversions en el municipi, com poden ser la Sala Augusta, l’edifici de Mare de Déu del Toro, els antics quarters de Santiago o l’ascensor del Parc Rochina.
Per a més informació, vegeu la nota publicada per l’Ajuntament: http://www.ajmao.org/publicacions/verpub.aspx?Id=14185
No Comments