Nous canvis en la circulació: la ciutat amable

Nous canvis en la circulació: la ciutat amable

Sempre hem dit que els canvis en la circulació són d’aquelles decisions dels ajuntaments que més controvèrsia aixequen, ja que entren en joc diferents factors i interessos a vegades contraposats. En tot cas, però, no es tracta de decantar-se per uns o altres, sinó d’entendre la ciutat com un model de convivència i de respecte per a tothom.

Així, aquesta setmana s’ha duit a terme una mesura que s’havia anunciat amb anterioritat, però que s’ha anat treballant aquests mesos amb vesins i altres actors: la plaça Conquesta tindrà un accés més restringit, a vesins, comerços i serveis. I es farà des de Portal de Mar. Aquells vehicles que vénguin de la plaça Espanya aniran cap al port.

Comentàvem, en el nostre programa:

“Volem una ciutat per viure-hi amb qualitat, pensada per a les persones. Partint d’una visió integral del municipi i la conservació del territori; amb la mobilitat com a eix que incidirà en molts altres aspectes.”

“La millora integral de la mobilitat a Maó ha de passar per la racionalització en l’ús del vehicle privat, la dinamització del port i la rectificació de l’ús excessiu amb fins comercials del polígon. Cal habilitar nous espais ampliant la xarxa de carrers per a vianants, amb tots els efectes positius sense que vagi en detriment de les necessitats de mobilitat dels residents i comerciants del centre.”

I proposàvem:

“Revisar i aplicar els estudis, per a la mobilitat a Maó ja existents, que han de servir de base per cercar un consens ampli en què participin associacions veïnals, comerciants i centres escolars, entre altres col·lectius.”

“Eliminar de la ciutat el trànsit innecessari, com ara el de pas o el que circula cercant aparcament i cercar el trànsit imprescindible per al bon servei i la qualitat de vida dels vesins i els visitants.”

“Dissenyar itineraris urbans que facilitin el desplaçament a peu, ja sigui per motius de paisatge cultural, escolarització, relació social, comerç, etc.”

I en aquest sentit s’ha treballat. En contacte amb els vesins. I s’ha aprofitat per introduir la targeta verda, que es distribuirà als residents.

D’aquesta manera, s’aconseguirà que millori la seguretat i la convivència entre vehicles i vianants. L’actuació de l’anterior govern municipal, en aquest sentit, anava en direcció contrària. El despropòsit de carregar-se el disseny de la plaça, introduir dos carrils on només n’hi cabia un i crear un caos entre els vehicles i els vianants, especialment en temporada de més afluència de gent, creim que no és un bon model a seguir. Els estudis ja fa uns quants anys que assenyalen quina és la línia a seguir: la pacificació, la prioritat del vianant però sense detriment dels vesins que necessiten el cotxe, la convivència, el valor del medi ambient a còpia d’evitar circulació innecessària. Una ciutat més amable, en definitiva.

6 Comments
  • Paco Sans
    Posted at 19:17h, 04 juliol Respon

    Estic d’acord en quasi tot el que deis. Però també estereu d’acord amb mi, que una persona, com és el meu cas, que necesita el vehicle per treballar, per anar del carrer de la concepción a s’arrval, tenir que anar per les rondes o per el port amb el trànsit que hi ha ara a l’estiu és una perdía de temps i un cost molt gran.
    No creis que és podria fer algu més per millorar aquesta situación??
    Salut!!

  • Lluís Mangado
    Posted at 07:57h, 05 juliol Respon

    És evident que sa plaça del Rei d’Espases és un coll de bòtil… i perillós, tot i que no record que hi hagi hagut accidents greus. Però es problema no és s’accés ni es trànsit per ella. Es problema real és que els cotxes puguin entrar dins Maó pel Camí des castell que actua com a drecera per travessar sa ciutat. Simplement canviant es sentit d’aquest carrer i es del carrer del Carme (com estava abans) ja eliminaria es trànsit innecessari. Amb els canvis de circulació que va imposar s’anterior consistori (que, per cert, NO van consultar ni contactar amb els vesins implicats, almanco amb jo que en som resident), creien que feien un ou de dos vermells i ho van emmerdar tot. Rectifiqueu-los i no seguiu sa seva dèria.

  • Joan Olives
    Posted at 14:10h, 05 juliol Respon

    Jo també estic d’acord en quasi tot, però em vaig reunir a nivell particular amb na Dodó fa uns quants mesos i li vaig comentar que una solució per els veins seria deixar-mos pasar a segons quines hores per Costa Deià (fins les 10h/11h del dematí, de 15h a 18h, a partir de les 22h…), em va dir que ho estudiarien, que podia ser interesant, etc… i com a veí del centre fins que han tancat cap noticia més. Jo aparco el cotxe al parking del centro de Maó (Miranda) per aprofitar quan acabo de fer feina poder comprar als establiments de proximitat.. ara cada dematí quan vagi a cercar el cotxe per anar a cercar els fillets per anar a escola i anar a fer feina tindré que fer turisme pel port o tota la via ronda per arribar a Sant Jeroni…. no em sembla una bona solució. I ademés no hi ha hagut prou temps per preparar lo de la targeta verda que fins que acabi s’estiu no sabem en que quedarà? no necesitam aparcar a l’estiu?…em sembla que no es un tema que s’hagi gestionat massa bé…Salut

  • Alex Moll
    Posted at 14:22h, 05 juliol Respon

    Señor Paco Sans, de verdad necesita usted el coche para hacer unos 900metros o 11min caminando o 4min en bicicleta? Es una ciudad bastante pequeña, me parece que pierde usted más tiempo y dinero buscando parquing que caminando. Es solo mi humilde opinión, de esta forma ganamos todos mucho más de lo que usted pierde. Un saludo y un consejo: salga de vez en cuando de la isla, una ciudad con menos coches es más rica y bonita.

  • Cristina de Arce
    Posted at 08:31h, 07 juliol Respon

    Estoy de acuerdo, pero todavía falta y mucho, aunque dependa más del PSOE… Se habla del tráfico que busca aparcamiento y del turista, discrepo: el tráfico existente ahora en Plaza del Príncipe es el que da vueltas absurdas porque no puede salir/llegar al centro/su casa. Para llegar a Miranda hay que entrar desde el inicio de Camí d’Es Castell, con el cambio de sentido nos obligaron a recorrer medio centro para llegar y el otro medio centro para poder salir. Por favor yo no quiero -como los otros- dar vueltas por Mahón, prefiero acceder a vía ronda que no depende de cada coche que se para o aparca en medio o recoge o compra el tabaco dejando el coche literalmente abandonado en plena calle. Los demás coches que están en medio son los turistas que no saben por qué la señal los envía al centro para nada y luego se quedan atascados en la bajada de Ses Voltes, mirad cuántos coches de alquiler hay ahí aparcados ahora mismo! El reparto se debe programar con los distribuidores a unas horas concretas y cerrar el tráfico, no se puede repartir a todas horas por el centro y dejar la furgoneta en medio “porque estoy trabajando”. La circulación de salida no puede confluir únicamente en una calle como es Fort de l’Eau, ahí llega el tráfico del centro, del aparcamiento del ascensor y del puerto para acceder a una rotonda que desde el cambio de sentido ya no permite tan fácilmente la salida desde esa calle. El cambio de sentido de Camí d’Es Castell y del Carme, cortar el acceso al centro en la Plaza Bastión o después de Correos, permitiendo el paso hacia S’Arraval, sería en lo que yo pensaría. Cortar Conquesta ahora, si bien es necesario, únicamente empeora el tráfico para estos vecinos del centro.

  • aramaó
    Posted at 15:59h, 07 juliol Respon

    Totes els comentaris són molt benvinguts, y aporten enriquiment al debat. És un tema tan complex que les decisions no són mai en un sentit i s’han de tenir en compte molts de factors. Està clar que el camí cap a la pacificació de la ciutat, alhora que sigui la millor solució per als vesins, haurà d’anar trobant no una sinó un seguit de solucions. La pacificació de la Conquesta ha suposat un pas en aquest camí, si bé és cert que s’hauran de continuar cercant solucions de diferent índole. Ens agrada que hi hagi aquests comentaris, tots n’aprenem. Gràcies

Post A Comment