Proposam que la vella comissaria de Policia Nacional es reconverteixi en habitatge públic

Proposam que la vella comissaria de Policia Nacional es reconverteixi en habitatge públic

Des d’Ara Maó volem deixar clar que compartim la preocupació expressada pel Partit Popular sobre el futur de l’edifici de l’antiga comissaria de la Policia Nacional. Un immoble tan cèntric i amb tant de potencial no pot acabar en situació d’abandonament quan es produeixi el trasllat a la nova seu de la Via Ronda. Maó ja coneix massa exemples de degradació i infrautilització d’edificis públics: l’Hospital Verge del Toro, l’antic hospital militar del polígon industrial o el teatre de la Sala Augusta en són testimonis dolorosos.

Ara bé, la proposta presentada inicialment pel PP, que plantejava destinar l’edifici a residència pública per a funcionaris de l’Estat desplaçats a Menorca —especialment membres de les forces i cossos de seguretat—, ens sembla limitada i excloent. Des d’Ara Maó consideram que aquesta idea no respon de manera justa a la situació real que viu la ciutadania de Maó i de l’illa.

És evident que els agents de la Policia Nacional, de la Guàrdia Civil o d’altres cossos públics desenvolupen una feina imprescindible. Però no menys fonamental és la tasca dels professionals sanitaris, del professorat que garanteix el dret a l’educació, dels treballadors en situació de vulnerabilitat o de tants joves que cerquen estabilitat per poder construir el seu projecte de vida aquí. En un context d’autèntica emergència habitacional, on la manca d’habitatge digne i assequible és un dels principals problemes socials, no és just prioritzar un col·lectiu concret per damunt dels altres.

La nostra aposta és clara: l’antiga comissaria ha de destinar-se a habitatge públic de lloguer assequible i d’accés universal. Un espai obert a tota la ciutadania i gestionat amb criteris transparents i socials, capaç de donar resposta a la diversitat de necessitats del municipi.

A més, volem remarcar un principi que per a nosaltres és irrenunciable: els edificis de titularitat estatal que queden en desús haurien de revertir gratuïtament al municipi. Són patrimoni construït amb recursos públics i, quan perden la seva funció original, han de tornar a mans de la ciutadania a través del seu Ajuntament. Només així podem garantir que s’utilitzin en projectes amb interès col·lectiu real i adaptats a les necessitats locals.

El debat sobre l’antiga comissaria no tracta només de donar una sortida ràpida a un edifici, sinó d’abordar quin model de política d’habitatge volem a Maó. I des d’Ara Maó defensam amb fermesa que aquesta política ha d’estar basada en el dret a l’habitatge per a tothom.

Per tot això, la nostra posició en el ple ha estat de vot favorable, agraint que s’hagi acceptat la nostra proposta d’esmena. Valoram positivament la voluntat de donar un ús públic a l’edifici i compartim amb el PP que no es pot permetre que acabi degradant-se. Coincidim en el diagnòstic: l’edifici ha de tenir un futur. Però discrepam en el destí final. Per nosaltres, el futur de l’antiga comissaria ha de ser l’habitatge públic d’accés universal, gestionat amb criteris socials i amb la reversió del patrimoni a mans municipals.

No Comments

Post A Comment